Nieuws en Evenementen

Verkoop jezelf via LinkedIn

30 oktober 2019 8.00 uur
Verkoop jezelf via LinkedIn

Wil jij meer uit je LinkedIn-profiel halen, maar weet je niet hoe? Dan is de training ‘Verkoop jezelf via LinkedIn’ echt wat voor jou! Aan het einde van deze driedelige training staat jouw profiel als een huis, ken je alle ‘ins en outs’ van het sociale platform en heb je je eigen videopitch.

Al maanden staat het op je to-do-lijst: je LinkedIn actueel maken. Maar waar begin je? Wat vertel je wel over jezelf en wat niet? Hoe leg je in een beperkt aantal woorden uit wat je doet en hoe zet je daar video bij in? De training ‘Verkoop jezelf via LinkedIn’ gaat in op al deze vragen. Communicatietrainer Johan van Tiel, LinkedIn-expert Guy Strijbosch en videospecialist Lilian Plas vertellen tijdens de training ieder vanuit hun eigen specialisme hoe jij zorgt voor een profiel dat vóór jou werkt. Na de drie sessies staat jouw profiel als een huis, heb je een pitch die jou onderscheidt van je concurrenten en heb je een videopitch die je op al je sociale mediakanalen kunt gebruiken. 

Videopitch

Lilian Plas is één van de trainers. Ze helpt ondernemers bij het inzetten van video en gaat tijdens de training meer in op het maken van een geschikte videopitch. Volgens Plas gebruiken ondernemers LinkedIn nog steeds te weinig. “Het is hét sociale mediakanaal voor zzp’ers”, legt ze uit. “Je kunt er zoveel uithalen.” De eerste sessie van de driedelige training gaat dieper in op het sociale platform zelf. “Hoe kun je LinkedIn inzetten voor personal branding? Wat zet je op je profiel, welke foto gebruik je en hoe maak je het persoonlijk?”, somt de videomaker op. Het tweede deel richt zich op de pitch. “Oftewel: wat is jouw verhaal? Je pitch kun je goed gebruiken in de samenvatting van je LinkedIn of tijdens een netwerkbijeenkomst, maar is ook de basis van je videopitch.” 

Deze videopitch wordt in de derde en laatste sessie opgenomen. “Voor veel mensen is dit de eerste keer dat ze voor de camera staan. Je ziet mensen tijdens de opnames daardoor echt veranderen. Je leert jezelf goed kennen en ziet met eigen ogen hoe je overkomt op een ander. Dat is heel leerzaam”, vertelt Plas. “Aan het einde heb je een mooie video die je op veel verschillende manieren kunt inzetten. Een video geeft je klant een goed beeld van wie je bent.”

De driedelige training kost 200 euro (excl. btw) en begint op dinsdag 12 november in De Drentse Zaak in Assen. De tweede en derde sessie staan gepland op 26 november en 3 december. Alle sessies duren van 13.00 tot 16.00 uur. Deelname aan afzonderlijke sessies is niet mogelijk. Omdat de training in samenwerking met de Ondernemersfabriek wordt georganiseerd, verloopt de aanmelding via de Ondernemersfabriek. Opgeven kan via emmen@ondernemersfabriekdrenthe.nl en onder vermelding van ‘Verkoop jezelf via LinkedIn’.